Geschiedenis

De Molenstichting Lattrop-Tilligte is opgericht op 3 september 1981 onder de naam ‘Stichting Oortman-Molen’ met als doel: het in eigendom verkrijgen en behouden, het restaureren, onderhouden en exploiteren van de windmolen Oortman met aanhorigheden.

Met ingang van 27 oktober 1983, toen de Westerveldmolen van de fam. Brunninkhuis werd overgenomen, is de naam gewijzigd in de huidige naam: ‘Molenstichting Lattrop-Tilligte’.

De Molenstichting Lattrop-Tilligte heeft inmiddels de volgende molens in haar bezit:

1. De Oortmanmolen is gelegen aan de Hoonhorst 2, 7635 NW te Lattrop |  7 december 1981 overgenomen van fam. Oortman
  2. De Westerveldmolen is gelegen aan de Frensdorferweg 13A, 7634 PD te Tilligte |  27 oktober 1983 overgenomen van fam. Brunninkhuis
  3. De St. Nicolaasmolen is gelegen aan de Ootmarsumsestraat 28, 7591 EP te Denekamp |  31 december 1986 overgenomen van Gemeente Denekamp
  4. De Borgelinkmolen is gelegen aan de Lattropperstraat 27, 7591 PJ te Denekamp |  11 mei 1992 aangekocht van fam. Borgelink

Donateurs gezocht!

Onze molens willen we graag in goede conditie houden. Hiervoor is naast de inzet van vrijwillige molenaars ook geld nodig. U kunt ons al steunen vanaf € 12,50 per jaar. Voor dit bedrag kunnen wij er voor zorgen dat de molens in goede staat blijven, kunnen draaien en voor het nageslacht behouden blijven.

Molenstichting Lattrop-Tilligte
7590 AA Denekamp.